Random Products

08:00

10 secrete despre cum să înveți eficient pentru bacalaureat

Sursă foto:http://www.voceavalcii.ro
                          

Examenul de bacalaureat este numit examenul maturităţii datorită complexităţii acestuia, pe care uni reuşesc să-l rateze sau în cel mai bun caz vor lua 6, alții vor trece cu brio peste toate probele. Tind să cred că acest examen este un ”rău necesar”(asemenea Spânului care are rolul de a-l iniția pe Harap Alb).


  1. Învață din timp. M-am apucat de învățat pentru materiile de bacalaureat la începutul lunii ianuarie. Am renunțat la foarte multe lucruri pentru a învăța pentru bacalaureat, de la petrecerile din cluburi(mergeam în trecut la balurile ce se țineau în cluburi) la plimbările prin oraș, unde pierdeam mult timp. Părinții nu mă stresau să învăț, deoarece am fost conștiincioasă, dar mi-am manageriat timpul, în așa fel încât să pot învăța pentru cele 3 materii, să citesc și alte cărți în afara celor incluse în materia obligatorie pentru bacalaureat. Ieșim o singură dată pe săptămână și stăteam în jur de 3-4 ore pe afară.
  2. Alege materia opțională pentru bacalaureat până la sfârșitul lunii ianuarie.  Spun acest lucru, deoarece eram foarte convinsă că o să dau bacalaureatul la logică, dar m-am răzgândit(deoarece profesoara nu știa să-mi explice exercițiile de la logică) și m-am reorientat către psihologie. Important este să fii sigur că poți să rezolvi toate subiectele de examen, indiferent de gradul lor de dificultate.
  3. Învață eficient pentru a avea o memorie de lungă durată. Pot spune că abia în clasa a 12-a am învățat eficient, deoarece după 3 ani de zile țin minte subiectele de la fiecare examen, materia pentru bacalaureat și le mai dau sfaturi prietenelor, din anii mai mici. În funcție de cum asimilezi mai repede informațiile, citind cu voce tare sau citind în gând, poți să-ți formezi un mod de a învăța eficient. Folosește-ți memoria auditivă și cea vizuală pentru a învăța, unii subliniază cu diferite culori, alții citesc cu voce tare. 
  4. Nu lua informațiile de pe orice site. Din dorința de a scurta sutele de foi pentru fiecare comentariu în parte, elevii au impresia că un rezumat poate să umple golul format în momentul în care citesc doar câteva frânturi. Lucrurile stau cu totul altfel, în momentul în care te vezi cu foaia de examen, vei constata că din cauza emoțiilor prelungite(până primești o ciornă și foaia de examen, până aștepți cu sufletul la gură subiectele care pot întârzia și o oră) o să uiți acele frânturi și nu o să-ți mai aduci aminte de titlul, autorul sau chiar de conținut. Învață dintr-o singură culegere, fără să preiei informațiile inutile pe care o să le uiți cu certitudine.
  5. Încearcă să înveți organizat. Spun asta pentru că și eu aveam tendința să citesc zeci de rezumate, pe care le uitam. Deși, materia ți se pare destul de stufoasă ai timp suficient să înveți pentru fiecare examen în parte. Nu te concentra pe examenele orale, deoarece acestea sunt valabile doar un an de zile și în fond nu te ajută la NIMIC. Știu o să ți se spună că sunt indispensabile aceste probe, părerea mea după ce am trecut cu brio peste probele în spețe, singurul incovenient este acela DACĂ NU TE PREZINȚI LA EXAMEN(fizic, cât și cu buletinul). Atât. Încearcă să faci schițe, să subliniezi informațiile importante, deoarece să  le reții mai ușor.
  6. Învață constant pentru fiecare materie în parte. Toate sunt la fel de importante, chiar dacă îți faci planuri de genul ”o să iau un 8 la materia x” și se compensează pentru celelalte materii, deci mă pot culca pe o ureche. Câte puțin pe fiecare zi la cele 3 materii sau câte puțin pe fiecare săptămână din fiecare materie. Personal, am optat pentru a doua variantă și am învățat la câte o materie pe săptămână, după ce învățam comentariul unei opere, trecem la subiectele de la istorie și după făceam testele la psihologie.
  7. Familiarizează-te cu subiectele. Fă cât mai multe teste din subiectele care s-au în anii anteriori, le poți descărca de pe edu.ro, categoria BACALAUREAT selectezi fiecare an în parte și salvezi toate subiectele. Spun acest lucru, deoarece unii nu fac primele subiecte, mă refer la română(primul subiect ce conține noțiuni de bază+ al doilea subiect care-ți testează abilitatea de a scrie o argumentare și de a da un exemplu dintr-o carte citită, de preferat cea din materia obligatorie pentru bacalaureat), la istorie(unde trebuie să selectezi informațiile cerute, atenție la subiecte  poți scrie mai mult decât ți se cere, fapt pentru care te depunctează) și la psihologie, unde trebuie să citești atent subiectele.
  8. Mergi la orele importante, cele 3 priorități sunt materiile pentru bacalaureat. Deși, o să ai impresia că te afli într-o continuă vacanță, mulți profesori vor amâna orele, alții aleg să vă dea drumul mai repede. Desigur, că o să existe și profesori care vă vor stresa cu informații inutile, la materii care susțin că o ”să vă ajute pe viitor”. Încearcă să-ți consumi energia pe ceea ce merită, chiar dacă vei întâlni profesori care te vor stresa cu astfel de materii, încearcă să te rezumi doar la cea pentru bacalureat. Esențial este să mergi la orele importante, deoarece poți să rezolvi acasă subiectele și dacă ai neclarități întreabă profesorul. Sigur te va ajuta, dacă vede că te implici.
  9. Învață singur. Deși, ai impresia că un profesor poate să-ți ”umple o tonă de informații în cap” într-un timp relativ scurt, te înșeli. Important este să repeți ceea ce ai învățat, să faci exerciții și să-ți faci schițe pentru fiecare subiect. Fă exerciții, repetă și fă-ți schițe la toată materia ca să poți reține acele detalii care ți se pare nesemnificative, dar fac diferența atunci când aspiri la note mai mari. Citește toate operele și învață poeziile ca să poți să dezvolți subiectul 3 fără probleme.
  10. Motivează-te și încearcă să-ți păstrezi calmul. Toți se vor agita în jurul tău de la familie, profesori la prieteni și te vor întreba de fiecare dată când te văd ”auzi dar tu în loc să înveți pentru bac, te plimbi prin parc”. Nu degeaba se spune că este examenul maturității, pentru că-ți testează competențele, răbdarea și mai ales capacitatea de sintetizarea a informațiilor. Dacă ai o atitudine pozitivă vei reuși să iei o notă foarte bună și să nu te vei intimida. Astfel, dacă te stresezi gândindu-te la ce subiect îți pică și dacă nu îl iei, o să realizezi că la examenul de bacalaureat vei uita lucrurile pe care te bazai. O atitudine pozitivă este constructivă și te ajută să analizezi fiecare punct al examenului și să citești corect cerința, din cauza emoțiilor poți să scrii lucrurile în plus care nu au legătură cu subiectul.
Sper să-ți fie de folos aceste secrete pe care le-am învățat și le aplic constant, indiferent de circumstanțe. O atitudine pozitivă este de bun augur, însoțit de un bagaj de cunoștiințe și de subiecte, pe care le-ai putea rezolva oricând. Gândește-te că nu ești mai prejos, decât un coleg din anii mai mari care a reușit să fie cel mai bun din școală, luând cea mai mare notă din liceu.


You Might Also Like

2 Comentarios

  1. Sunt de acord ca este mai bine sa inveti singur, pana la un punct. Daca la sfarsit nu esti foarte sigur pe tine, daca ai impresia ca totul se amesteca in cap si nu gasesti "cutiuta" exacta, cred eu ca este bine sa existe un profesor care sa sistematizeze putin toate informatiile asimilate. Este doar parerea mea :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. În funcție și de cum îți explică profesorii..eu am întâlnit profesori care nu știau să-mi explice. Am optat inițial pentru logica, dar neștiind să-mi explice probleme, am renunțat în detrimentul psihologiei. La matematică dacă nu înțelegi, cred că este bine să consulți un alt profesor care să-ți ofere meditații. Dar, asta nu înseamnă că trebuie să te culci pe o ureche și să lași totul în baza profesorului care te învață. Vorba aceea repetiția este mama învățăturii.

      Ștergere

Translate